Escola Joan Salamero

Tot està per fer i tot és possible!

L’escola Joan Salamero som una comunitat viva i emprenedora. Compromesa amb la innovació pedagógica

Ubicada a la rambla de Pompeu Fabra, 184, disposa de 2 línies de P3 a 6é de primària

En aquests moments la nostra escola, Juan Salamero, es troba immersa en un procés de canvi que va començar fa dos cursos. Tenim dos projectes d’innovació pedagògica el Tre-Ballem i la transformació en Comunitat d’Aprenentatge. Ambdós comparteixen un únic objectiu i és oferir una educació de qualitat que no rebaixa expectatives i que considera a cada infant i les seves possibilitats de créixer com a persona de forma individualitzada.

Comunitat d’aprenentatge

La transformació en Comunitat Educativa és un somni compartit entre alumnat, famílies i professionals del centre. Es tracta de valorar la concepció dialògica de l’aprenentatge i el bagatge personal i cultural de totes i cadascunes de les persones que vulguin formar-ne part. És un somni que ens permet avançar cap a una educació de qualitat i històries d’èxit educatiu. Obrim l’escola a les famílies, al barri i a la ciutat de Gavà. És una acció coordinada entre tots els agents educatius de l’entorn, cadascú amb la seva cultura, amb els seus sabers, amb la visió del món que aporta i comparteix amb els demés. Aquest model educatiu, acompanyat de la transformació social que comporta, és sinònim d’èxit per l’alumnat de Catalunya i d’arreu del món que han fet el canvi.

Pràctiques d’èxit que estem duent a terme:

Tre-Ballem

La dansa per la inclusió.

El Tre-Ballem és un projecte d’innovació pedagògica que neix de la teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner que postula la idea de què no totes les persones aprenen de la mateixa manera.

Sessió de Tre-Ballem

Es tracta de relacionar els continguts del currículum d’educació infantil i primària amb les diferents disciplines dansístiques. La dansa, com a element integrador de tots els llenguatges i de l’expressió artística, física i emocional esdevindrà l’eina bàsica per aconseguir un aprenentatge funcional i competencial basat en la motivació i el gaudi. És un projecte conjunt i compartit, recolzat per les Entitats professionals següents: Departament d’Educació, Ajuntament de Gavà, Institut del Teatre i la nostra escola.